نوشته شده توسط : sara

تور بدروم و آثار دیدنی آن

ترکیه همیشه یکی از مهمترین مراکز تجمع توریست ها از سراسر جهان بوده است و دارای شهر های توریستی و زیبا به همراه ده ها جاذبه مختلف گردشگری است. یکی زا شهر هایی که امروز می خواهیم راجع به آن بیشتر برایتان صحبت کنیم بدروم می باشد. شهری که در استان موغله  و در جنوب غربی ترکیه واقع شده است.این شهر بندری در سواحل زیبای دریای اژه می باشد و دارای کراکز توریستی زیادی برای گردشگران و بازدید کنندگاان است.معماری غالبی که در این شهر به چشم می خورد از نوع مصری است و دارای زیبایی های منحصر به فرد خود می باشد.

این شهر یکی از قدیمی ترین شهر های جهان نیز می باشد و دارای تاریخی ۵۰۰۰ ساله است.در این شهر از چند تمدن مختلف نشانه های مختلفی به دست آمده است.قطعا تور بدروم شما می تواند با توجه به جاذبه های فوق العاده زیبایی که این شهر دارد توری به یاد ماندنی و مفرح باشد. شما می توانید در کوچه های قدیمی و تنگ شهر که در ان خانه های سفید رنگی قرار گرفته است به قدم زدن مشغول شوید و یا به ساحل رفته و در آب فوق العاده شفافد و تمیز دریای آن به شنا بپردازید.

تور بدروم

از نظر آب و هوایی بدروم را می توان اینگونه توصیف کرد که : دارای تابستان های گرم و نسبتا خشکی است و در عوض در زمستان ها هوایی متعدل و بارانی را می توان انتظار داشت.با هم به معرفی چند مورد از آثار باستانی و دیدنی بدروم می پردازیم :

اولین مکان موزه رو باز است که در ان آرامگاه یکی از پادشاهان کاریا در آن قرار گرفته است. سال های قبل و بر اثر زلزله اناطولی کلا این بنا ویران شد و تنها آثاری مخروبه از ان بر جای مانده است. تا قبل از تخریب بنا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان نیز معرفی شده بود.اما امروزه از این مکان به عنوان یک موزه کوچک استفاده میشود.در حفاری هایی که در قرن ۱۹ در این منطقه صورت گرفت بسیاری از آثار تاریخی ان توسط انگلیسی ها به موزه بریتانیا منتقل شد.

تور بدروم

یکی دیگر از مکان هایی که می تواند به تور بدروم شما رنگ و بوی خاصی بخشد تئاتر باستانی شهر است.موقعیت جغرافیایی این مکان مابین بدروم و تورگت بوده و این اواخر در حفاری هایی که انجام گرفت توانستند سن تئاتر را بیرون آورند و تا حدودی آنرا بازسازی نمودند . میزان ظرفیت این تئاتر  ۱۳۰۰۰ نفر بوده است.

بدروم شهری است که دارای یکی موزه زیر زمینی بسیار معروف می باشد. این موزه در نوع خود یکی از مهمترین موزه هیا جهان به شمار می آید. در سال های دور حدود ۱۹۶۰ در این بخش حفاری های انجام شده و همچنان این حفاری ها ادامه دارد.دیدن این موزه خالی از لطف نخواهد بود و برای شما آثاری دیدنی و قدیمی در ان قرار داده شده است.

یکی دیگر از مکان های دینی بدورم قلعه چیفیت است که در بخش جنوب غربی بدروم واقع شده و در ان آثار تمدن های مختلف را می توان یافت.

تور بدروم

 

اگر در شهر قدم بزینید  بسیاری از خانه های ان را مشاهده می کنید که هنوز در حالت سنتی و قدیمی می باشند و واقعا تماشایی هستند.. ما به وضوح معماری سنتی و قدیمی این شهر را می توانید از نزدیک ببینید.البته امروزه تمامی این خانه بر اسسا قانون تحت محافظت دولت هستند و به عنوان آثار ملی محسوب می شوند.تا انجا که توانسته اند سعی بر بازسازی خانه های فوق نیز نموده اند.

منطقه ای دیگر که به عنوان اثری تاریخی برای توریست ها و گردشگران جذاب است لاگینا نام دارد.این مکان از توابع یاتاغان بوده و با توجه به آثار کشف شده و حفاری هایی که در این بخش صورت گرفته مشخص شده است که روزی این مکان یکی از مهمترین مراکز کاریا بوده است.از این آثار در بدروم زیاد می توانید یافت کنید. مطمئن باشید که تور بدروم شما توری سراسر از هیجان و زیبایی و دیدن صحنه های ناب و تاریخی است.همین الان از این بخش نیز می توانید در مورد آژانس های مسافرتی که به ارائه خدمات گردشگری در مورد بدروم و ترکیه مشغول هستند  اطلاعات جامع و املی را به دست آورید.

تور بدروم

 

 

نوشته شده توسط مهران در 8:43 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

سه شنبه هفدهم شهریور ۱۳۹۴

ایتالیا کشوری واقع در قاره اروپا که از آن به عنوان مهد مسیحیت نیز یاد می شود

تور ایتالیا و نقاط دیدنی آن

ایتالیا کشوری واقع در قاره اروپا که از آن به عنوان مهد مسیحیت نیز یاد می شود دارای جاذبه های فراوان گردشگری است و همه ساله از سراسر نقاط جهان برای دیدن این آثار زیبا به این کشور سفر می کنند.در این کشور کلیسا ها و مکان های مذهبی زیادی به چشم می خورد که خود یکی از جاذبه های گردشگری ان به حساب می آید.همه ساله افراد زیادی برای با تور ایتالیا راهی این کشور می شوند و در ایران نیز علاقه مندان از طریق آژانس های مسافرتی برگزار کننده این تور می توانند نسبت به رفتن به این کشور زیبا اقدام نمایند.همانطور که گفتیم یکی از جاذبه های گردشگری  این کشور مکان های مذهبی آن است.با هم در زیر به این موضوع بیشتر می پردازیم :

یکی از شهر هایی که بیشترین تعداد کلیسا را در خود جای داده است ونیز است.ونیز دارای بیش از ۲۰۰ کلیسا است که ۸ تای ان سلطنتی بوده و دارای جذابیت های فراوانی می باشند. از این رو ونیز مقصد اول گردشگرانی است که می خواهند اینگونه آثار تاریخی را مشاهده نمایند.از جمله کلیساهای سلطنتی واقع در ونیز می توان به کلیسای معروف سن مارک و سانتا ماریا و ریالتو اشاره کرد.شما در این کلیساهای سلطنتی آثار و شاهکارهای هنری زیادی را می توانید بیابید.

تور ایتالیا

از دیگر مکان های دیدنی ایتالیا می توان به کاخ سلطنتی سن آنتونی اشاره کرد.کلیسایی که سن انتونی در ان دفن شده ابتدا بسیار کوچک و محقر بود و بعد ها تبدیل به مکانی سلطنتی گردید.این کلیسا دارای ۴ صومعه و تعداد زیادی اشیای گران قیمت و زینتی است.چیزی که در  بسیاری از کلیساهای ایتالیا دقیقا به چشم می خورد این است که فرهنگ و مذهب به شکل عجیبی با هم در آمیخته شده اند و این خود زیبای خاصی به آثار  و مکان های تاریخی می دهد.

از دیگر شهر هیا دیدنی ایتالیا که همه ساله افراد زیاید به قصد دیدن ان راهی تور ایتالیا می شوند تورین نام دارد.این شهر به خاطر موضوع کفن مقدس تبدیل به شهری کاملا مذهبی گشته است.کفن مقدس را منتسب به حضرت عیسی می دانند و از ارزش بسیار بالایی نزد مسیحیان برخوردار است.سالانه تعداد زیادی برای دیدن این کفن به تورین سفر می کنند.در تورین یک کارخانه شکلات سازی نیز وجود دارد که به دلیل مشهور بودنش خود تبدیل به جاذبه گردشگری شده است.

تور ایتالیا

اگر می خواهید به دیدن کلیسای معروف سانتا کارا بروید پس باید سفری به شهر لورتو نیز داشته باشید.این کلیسا به زیبایی آراسته شده و رد ناقوس بزرگی دیده می شود.یکی دیگر از جاذبه های لور تو وجود خانه مقدس می باشد که به روایت های تاریخی مختلف حضرت مسیح در انجا متولد شده است.از دیگر جاذبه های این شهر وجود چشم انداز بسیار زیبایی است که رو به دریا دارد.

از دیگر شهر های معروف و مذهبی ایتالیا می توان به شهر لانچیانو اشاره کرد.می گویند در سال ۷۰۰ میلادی در مراسمی یکی از راهبان به وجود مسیح شک می کند. او در حالیکه در حال خواندن آیات مقدس بود ناگهان نان به گوشت و آب به خون تبدیل می گردد.یادگارهایی از این واقع در کلیسای سنت فرانسیسکو نگه داری می شود که اصالت انها توسط متخصصین بسیاری تایید شده است.در این شهر همچنین کلیسای معروف سانتا ماریا قرار گرفته است.

شهر آسیسی از دیگر شهر های معروف ایتالیا است. دو تن از قدیسان به نام مسیحی نیز در این شهر به دنیا آمده اند.شما رد این شهر می توانید مکان های زیارتی زیادی را ملاحضه نمایید.تاریخ تاسی این مکان مذهبی به سال ۱۲۵۳ میلادی باز می گردد.

تور ایتالیا

 

 

وجود این همه مکان های تاریخی و دیدنی باعث شده تا این کشور در سال ۲۰۱۱ به رکوردری جالب دست پیدا کند و آن هم حضور ۴۶ میلیون گردشگر است که ایتالیا را به پنجمین کشور گردشگری دنیا تبدیل نمود.موقعیت جغرافیایی ایتالیا واقع در جنوب اروپا و در همسایگی یونانی ها است.مذهب مردمان این کشور اکثرا مسیحی کاتولیک بوده و از نظر آب و هوایی نیز حالتی مدیترانه ای دارد.تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و مرطوب از خصوصیات آب و هوایی ایتالیا است.

از دیگر مکان هایی که گردشگران با تور ایتالیا به انجا سفر می کنند شهر فلورانس است. این شهر زیبا دارای آثار هنری و مذهبی و گردشگری زیادی بوده و کلیسا های ان اکثرا در مرکز شهر واقع شده اند.از معروف ترین اثار تاریخی و باستانی این شهر می توان به کلیسای سانتا ماریا اشاره کرد.در فلورانس شما می توانید از موزه های بزرگ و پر از آثار تاریخی نیز دیدن نمایید.

تور ایتالیا

و اما شهر رم که در خود بیش از ۹۰۰ کلیسا را جای داده بی شک به عنوان مرکز و قلب مسیحیت در ایتالیا شناخته می شود.کلیسای جامع این شهر واقع در بخش جنوب شرقی مرکز شهر بوده است.هر یک از این کلیساها زیبایی های خاص خود را داشته و یک اثر هنری به حساب می آیند. علاوه بر همه اینها، حضور شخص پاپ در رم، هر ساله میلیونها نفر را برای بازدید و شنیدن آموزه های پاپ، به این شهر می کشاند.

نوشته شده توسط مهران در 8:42 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

سه شنبه هفدهم شهریور ۱۳۹۴

شاید شما هم دوست داشته باشید روزی به اروپا سفر کنید

تور اسپانیا و اطلاعات گردشگری و توریستی آن

شاید شما هم دوست داشته باشید روزی به اروپا سفر کنید و از زیبایی های این قاره دیدن نمایید. یکی از کشور هایی که همه ساله پذیرای طیف عظیمی از گردشگران از سراسر جهان است کشور اسپانیا می باشد.از ایران نیز همه ساله تور اسپانیا توسط آژانس های مختلف برگزار می گردد که خوشبختانه استقبال خوبی هم از ان به عمل می آید.اما در این بخش می خواهیم راجع به اسپانیا و جاذبه های گردشگری آن بیشتنر برایتان بگوییم شاید شما هم روزی این کشور زیبا را به عنوان مقصد گردشگریتان انتخاب نمودید.

در میان سایر کشورهای اروپایی می توان اسپانیا را جز جذاب ترین مناطق گردشگری این قاره نام برد.جذابیت هایی همچون وجود سواحل زیبا و تفریحاتی همچون گاو بازی را می توان از جمله این موارد دانست.در زیر به چند مورد بسیار خاص و دیدنی در اسپانیا می کنیم:

۱-قصر سلطنتی مادرید :

این قصر محل زندگی  رسمی پادشاه اسپانیا است. در این مکان جشن ها و مراسمات مختلف دولتی نیز برگزار می گرددتاریخ ساخت قصر بر می گردد به سال های ۱۷۳۸ تا ۱۷۵۵٫از مهمترین پادشاهان اسپانیا که در این قصر زیبا اقامت داشته اند می توان به شاه کالوس  سوم اشاره کرد که در سال ۱۷۶۴ در این مکان زندگی می کرده است.

تور اسپانیا

 

۲-بازی معروف گاو بازی و فستیوال جهانی آن :

شهر پامیلونا هر ساله شاهد برگزاری بازی معروف و خطر ناک گاو بازی است.در این بازی  حدود ۱۰ تا ۱۲ گاو وحشی در خیابان های شهر رها می شوند و مردم از دست انها فرار می کنند.

تور اسپانیا

 

۳-سواحل زیبای اسپانیا تور اسپانیا را برای شما لذت بخش خواهد کرد :

شهر لاکونچا را می توان در لیست بهترین شهر های ساحلی جهان قرار داد. این شهر همه ساله محلی برای اجتماع علاقه مندان به سواحل زیبا بوده و بازی هایی همچون موج سواری در انجا بسیار رواج دارد.وجود رستوران های درجه در کنار ساحل باعث شده تا مناظری زیبا خلق شوند.

تور اسپانیا

 

۴-قنات سگویا اثری تاریخ از روم باستان:

این اثر به جای مانده از رومی ها یکی از جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می گردد.ساخت این قنات توسط ۲۴ هزار بلوک بسیار بزرگ ایجاد شده است. توسط این قنات مسافتی در حدود ۱۶ کیلومتر  آب را از رودخانه فریو به سگویا منتقل می شود.جالب است بدانید بعد از گذشت سالیان دراز هنوز آب شهر توسط این قنات تامین می گردد.

تور اسپانیا

 

۵-شهری عجیب و زیبا در اسپانیا :

کوئنکا شهری که در میان والنسیا و مادرید قرار گرفته بی شک یکی از زیبا ترین و عجیب ترین شهر هایی است که نمونه آن را در قرون وسط می توان یافت.این شهر در بخش های شیب دار کوه بنا نهاده شده است . شاید باورتان نشود اما برخی از خانه ها در لبه سخره ها به طرز حیرت آوری ساخته شده اند.

۶-جزیره زیبای ایبیزا :

این جزیره زیبا نیز یکی از زیبای های تور اسپانیا است که در طول تابستان انقدر توریست  به انجا مراجعه می کنند که جمعیت ان دو برابر حالت های معمولی خواهد شد.

۷-کلیسای ساگرادا فامیلیا :

این کلیسای زیبا که از دوران قرون وسط بر جای مانده در شهر بارسلونا واقع شده است و یکی از جاذبه های زیبای توریستی اسپانیا محسوب می شود.طرح زیبای به کار رفته در این کلیسیا توسط معماری کاتالوگ  بوده که تا پایان عمرش نزدیک به ۴۰ سال بروی آن کار کرده است.

۸-کاخ ال اسکوریال:

این کاخ زیبا به دوران شاه فیلیپ دوم باز می گردد.معمار این کاخ شخصی به نام ژان باتیستا نام داشت. در ان دوران این کاخ  به عنوان مرکز دنیای مسیحیت قرار گرفته بود.بعد از گذشت سال های این کاخ تبدیل به موزه و صومعه و قصر سلطنتی و مدرسه شده است.

۹-مسجد کوردوبا:

از دیگر جاذبه های تور اسپانیا می توان به بنای زیبای مسجد کوردوبا اشاره کرد.این مسجد از این جهت مشهور است که رد  سالن اصلی ان می توان جنگلی از ستون ها و آرک ها را یافت. در ابتدا از این بنا به عنوان معبد رومی ها استفاده می کردند و بعد ها از ان به عنوان کلیسا استفاده می کردند و در نهایت به مسجد تبدیل گشت.

 

 

مکان های گردشگری و زیبایی را می توان در کشور اسپانیا یافت. پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال بهترین تور اسپانیا برای سفر به این کشور هستید حتما با ما در تماس باشید و از تور هایی که برای این بخش در نظر گرفته ایم دیدن نمایید.ما برای شما عزیزان در این بخش اطلاعات گردشگری آژانس های مختلف را قرار داده ایم.

نوشته شده توسط مهران در 8:42 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

سه شنبه هفدهم شهریور ۱۳۹۴

بی شک یکی از زیباترین قاره های دنیا اروپا است

تور اروپا و جاذبه های گردشگری آن

بی شک یکی از زیباترین قاره های دنیا اروپا است. قاره ای معروف به قاره سبز با آثار باستانی و تاریخی بی شمار.همه ساله افراد زیادی از دیگر قاره ها با تور اروپا راهی سفر به این قاره زیبا شده و از کشورهای مختلفی نظیر فرانسه-ایتالیا-اسپانیا و…دیدن می کنند.با هم در زیر می خواهیم به ۱۱ اثر فاخر و برتر  توریستی این قاره بپردازیم که طبق آمار همه ساله توریست های زیادی را به سمت خود جلب می کنند.اولین اثر را با کشور یونان شروع می کنیم و این اثر چیزی نیست جز آکروپلیس واقع در آتن یونان.

در واقع یونانیان آکرو پلیس را نشان تمدن ۲۵۰۰ ساله خود می دانند و به دلیل قدمت بالای این اثر همه ساله افراد زیادی از انجا بازدید می کنند.از زیبا ترین بخش های آکروپلیس می توان به معبد با شکوه پارتنون اشاره کرد که با سنگ های مرمری  ساخته شده است.

تور اروپا

 

 

دومین اثر فاخری که می توان از اروپا نام برد Alhambra که در شهر گرانادا اسپانیا است.

در گرانادا مکانی وجود دارد که پوشیده از گل های رنگانگ بوده و از آب نماهای زیبای در ان استفاده شده است.مکانی بسیار زیبا و دیدنی که چشمان هر بیننده ای را مجذوب خود می کند و ان Alhambra می باشد.

تور اروپا

اثر بعدی که می توان ان را جز زیباترین آثار اروپا به شمار آورد آمفی تئاتر معروف شهر رم ایتالیا است.از این آمفی تئاتر به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان نیز نام برده اند.شاید به جرات بتوان گفت که مشهور ترین و پر بازدیدترین اثر تاریخی ایتالیا همین آمفی تئاتر است.

 

تور اروپا

 

تور اروپا را با اثری دیگر از ایتالیا پی می گریم و ان چیزی نیست جز کلیسای معروف Duomo که در شهر فلورانس واقع شده است.از این اثر به عنوان شاهکاری در معماری و مهندسی جهان یاد می شود.

سری به فرانسه می زنیم و برج ایفل را به تمام گردشگران و توریستان پیشنهاد می کنیم.ایفل بی شک سمبل شهر پاریس است.تماشای این برج زیبا و دیدن مناظر شهر از بالای برج آنقدر زیبا و چشم نواز است که هر بیننده ای را به وجد می آورد.

تور اروپا

از دیگر آثار تاریخی و توریستی در اروپا می توان سالن شهر بروکسل بلژیک را نام برد که در میدان اصلی شهر واقع شده است. این سالن را می توان نمونه ای زیبا زا معماری فنلاندی در قرون وسط به شمار آورد.

تور اروپا

نام قرون وسطی امد و نمی توان از قرون وسطی  سخن گفت اما اشاره ای به Mont-St-Michel نداشت. این اثر یکی از  شاهکارهای معماری در فرانسه است که مربوط به همین دوران بوده است.

 

اگر قصد سفر با تور اروپا راداشتید و اگر خواستید به کشور اتریش بروید حتما از قصر زیبای Schönbrunn دیدن نمایید.شک نکنید که حتی یک روز کامل هم نمی توانید از تمام بخش های این قصر دیدن نمایید و باید برنامه دیدن  قصر را رد چند روز زمان بندی نمایید.این قصر زیبا در شهر وین اتریش قرار دارد.

یکی دیگر از آثار تاریخی و دیدنی مربوط می شود به شهر بارسلون اسپانیا و ان هم کلیسای نیمه کاره ای است که حتما باید از آن دیدن نمایید.به نوعی این کلیسا سمبل شهر بارسلون نیز به شمار می رود.

تور اروپا

و اما در مورد کشور انگلیس می توان به برج لندن اشاره کرد. این برج نبردهای زیادی را در قرن ۱۱ میلادی پشت سر گذاشت و هم اکنون به عنوان اثری تاریخی از آن یاد می شود.

تور اروپا

 

اروپا قاره سبز دارای آثار بی شمار دیگری نیز است که ما در این بخش سعی کردیم برای علاقه مندان به تور اروپا ۱۱ مورد از بهترین را معرفی کنیم تا شاید روزی اگر قصد سفر به این قاره زیبا را داشتند با آگاهی بیشتری  کشور مورد نظر خودشان را برگزینند.در ضمن برای شما علاقه مندان نیز اطلاعات آژانس های مسافرتی که در زمینه برگزاری تور اروپا در حال فعالیت هستند را برایتان قرار داده ایم تا با راحتی بیشتر به دنبال تورهای مورد نظرتان باشید.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 مهر 1394 | نظرات ()